reklama

Dodržiavanie predpisov alebo rasizmus?

Bola to taká obyčajná rodinná návšteva. Môj dobrý známy –občan Švajčiarska – pricestoval na moje pozvanie na Slovensko. Prišiel aj s dvomi deťmi. Dlho som ich pozývala, ale akosi nám to nevychádzalo. Toto leto si konečne prišli pozrieť Bratislavu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (50)

Pri cestách po meste sme používali taxík. Dvaja dospelí ľudia a dve deti. Nemali sme problém, až kým som jedeno popoludnie nemusela ísť súrne niečo pracovne vybaviť. Nechala som svojich známych v meste s tým, že po prehliadke si vezmú na hotel taxík. Keď som konečne dorazila aj ja, videla som, že im nie je do reči. Až na opakovanú otázku, čo sa stalo, som dostala odpoveď.
Po prehliadke sa rozhodli si zobrať taxík na hotel. Môj známy oslovil niekoľkých taxikárov na jednom nemenovanom stanovišti, ale každý ho odmietol zobrať (taxa za prevoz cca 250 – 300 Sk). Ako pochopil z ich rečí, urobili tak preto, že vraj dve deti nemôžu zobrať naraz do taxíka kvôli sedačkám. Navrhli mu, že ho vezmú s jednym dieťaťom. Zostal šokovaný a bezradný v cudzom meste. Ako môže cestovať do hotela a druhé dieťa nechať v meste? Nechápal. Nakoniec sa obrátil na policajta, ktorému vysvetlil, čo sa stalo. Našťastie mu policajt rozumel a osobne zavolal taxík a zabezpečil prevoz do hotela. Aj jemu sa vysvetlenie, že dve deti nemôžu nastúpiť do taxíka kvôli tomu, že vodič má len jednu sedačku, zdalo pritiahnuté za vlasy, pretože jeden z chlapcov dosiahol výšku 150 cm.
Môj známy bol presvedčený, že dôvod bol jednoduchší ako si vieme predstaviť. Rasizmus. Tento Švajčiar je totiž pôvodom z Indie a jeho výzor nápadne pripomína výzor Róma. Jeho deti sú rodení Švajčiari. Hoci komunikoval v nemčine a v angličtine, taxikári ho neakceptovali. Aby im nemusel nastúpiť do taxíka, použili ako výhovorku sedačku.
Veľmi som sa hanbila, keď mi hovoril, že také poníženie a takú bezradnosť ešte v živote necítil. Bol rozhodnutý ísť na švajčiarsku ambasádu a sťažovať sa. Nakoniec to nechal tak a rozhodol sa zo Slovenska predčasne odcestovať.
Keď sme na druhý deň pred odchodom ešte vybavovali veci v meste, cestovali sme taxíkom. Ku privolanému taxíku som prišla ja sama s dvomi tmavými deťmi s výzorom Rómov. Taxikár nenamietal. Problém sa objavil zase, keď k taxíku prišiel s dvomi deťmi môj známy.
Hoci som sa snažila, nedokázala som mu vysvetliť, že Slovensko sa oplatí vidieť. Už nemal záujem.
Čia je to hanba? Čoho je to obraz?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre vyryvákov: Nebol špinavý, nesmrdel. Peniaze na zaplatenie taxíka mal určite.

Po precitani diskusie v sobotu rano 11. 8. o 6.42:

1. Myslim si, ze taxikar, ktory vidie dieta dostatocne vysoke, musi posudit, ci ma alebo nema 15O cm (navyse vyhlaska myslim hovori o 120cm, co dosahovali obaja chlapci). 

2. Kedze robim s Romami, tak mi hned treba povedat, ze som precitlivela. Musim povedat, ze dotycny pan nerobi s Romami a ja som ho len prirovnala.

3. Alebo pre tych, co nikdy nepripustia, ze sa to mohlo stat, treba povedat, je najlepsie mi povedat, ze sa to nestalo. Preco by sa malo? NIc sa predsa nedeje, ked ide o tmavych ludi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 4. Mozno islo u taxikarov o zakazku - ved ho predsa chceli donutit, aby si zobral dva taxiky...

Kristína Magdolenová

Kristína Magdolenová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia odmietajú to, čomu nerozumejú, tvrdil Cicero. Život ma naučil, že sa na tom ani po storočiach nič nezmenilo. Zoznam autorových rubrík:  Tradície a životný štýlPríbehyĽudiaRozhovoryHistóriaFotografieINÉNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu